Please turn ON Javascript for full user experience.

Postupanja kod organizacije i održavanja sportskih natjecanja zbog pojave koronavirusa

Zbog zainteresiranosti sportske javnosti u svezi postupanja oko organizacije i održavanja sportskih natjecanja zbog pojave koronavirusa, Središnji državni ured za sport, u suradnji s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo, izdalo je sljedeće priopćenje:
Posebno apeliramo da se prije odluke o održavanju ili otkazivanju pojedinog natjecanja svaki organizator obrati stožeru civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave u kojoj se treba održati natjecanje kako bi dobili upute o postupanju (pratiti priopćenja na https://civilna-zastita.gov.hr/).
Isto tako, preporučamo da se dodatno obrati pažnja na organizaciju natjecanja onih sportova u kojima dolazi do izravnog kontakta sudionika te je mogućnost zaraze izraženija kao i na natjecanja na koja dolaze natjecatelji iz zemalja u kojima je prepoznat velik broj oboljelih od koronavirusa. Također, posebnu pažnju treba posvetiti organizaciji događaja na kojima se očekuje veći broj sudionika jer je time i mogućnost prenošenja uzročnika veća.

Ukoliko se organizator odluči za organizaciju i održavanje planiranog sportskog događanja/natjecanja potrebno je pridržavati se sljedećih preporuka:
Postupanje vezano uz sportske objekte, organizaciju i održavanje sportskih natjecanja i događanja

  1. Organizirajte sastanak s koordinatorom za izvanredne situacije ili timom za planiranje.
  2. Raspravite o planovima operacija za izvanredne situacije i utvrdite kako mogu utjecati na aspekte vaših sportskih događanja, kao što su npr. pitanja broja angažiranog pratećeg osoblja, sigurnosti, usluga i sportskih te pratećih aktivnosti kao i resursa.
  3. Pripremite ključne strategije prevencije navedene u skladu s ovim uputama, izradite planove koji će se baviti raznim situacijama tijekom epidemije COVID-19.
  4. Uspostavite odnose s ključnim partnerima u zajednici i ključnim dionicima.
  5. Kada ostvarujete ključne kontakte/poveznice za svoje događaje, uključite relevantne partnere kao što su nadležni zavod za javno zdravstvo, dobavljači, bolnice, hoteli, zrakoplovne tvrtke, prijevozničke tvrtke i dr. Surađujte i koordinirajte se s njima u planiranju. Jasno identificirajte ulogu, odgovornosti i ovlasti svakog partnera u donošenju odluka o postupanju.
  6. Potičite svakodnevnu primjenu općih mjera prevencije:
  • Ostati kod kuće u slučaju bolesti.
  • Često prati ruke sapunom i vodom najmanje 20 sekundi, posebno nakon odlaska u kupaonicu; prije jela; i nakon ispuhivanja nosa, kašljanja ili kihanja.
  • Izbjegavati diranje očiju, nos i usta nečistim rukama.
  • Svakodnevno dezinficirati površine koje se najčešće diraju rukama, na najprometnijim mjestima.
  • Na organiziranim događajima osigurajte dovoljno dezinfekcijskih sredstava za radnike i osoblje, uključujući područja za održavanje higijene ruku, sredstva za čišćenje ruku, papirante ubruse i jednokratne maske za lice (za osobe koje razviju simptome).
  • Maske za jednokratnu primjenu treba imati u pripremi i koristiti ih samo ako se netko (radnik ili polaznik) na vašem sportskom događaju razboli. Oni koji se razbole trebaju biti odmah izolirani od radnika i sudionika koji nisu bolesni i dati im jednokratnu masku za lice.
  • Promovirajte poruke koje će potaknuti ljude koji su bolesni da se suzdrže od posjeta događajima i ostanu kod kuće.
  • Ako je moguće, osigurajte prikladan prostor koji se može koristiti za izoliranje osoblja ili sudionika koji se razbole/ razviju simptome bolesti tijekom sportskog događanja.
  1. Odredite prostor za osoblje i sudionike koji mogu razviti simptome bolesti i ne mogu odmah napustiti događaj.
  2. Napravite plan suradnje s raznim ustanovama poput lokalne bolnice ili zavoda za javno zdravstvo, kako biste stvorili plan za liječenje osoblja i sudionika koji ne žive u blizini.
  3. Planirajte načine kako ograničiti osobni kontakt za osoblje koje sudjeluje u organizaciji i provedbi sportskog događaja.
  4. Odredite pravila o povratu sredstava/ novca posjetiteljima koji neće moći doći na događaj a kupili su ulaznicu, jer će se tako omogućiti posjetiteljima da ostanu kod kuće kad su bolesni, trebaju se brinuti o bolesnim članovima kućanstva ili su pod visokim rizikom za COVID-19.
  5. Odredite akcije koje trebate poduzeti ukoliko će biti potrebno odgoditi ili otkazati događanje. Usko surađujte s nadležnim zavodom javnog zdravstva kako biste procijenili lokalne kapacitete na tom području.
  6. Preporuča se organizatorima da ažuriraju i distribuiraju pravovremene i točne sve potrebne informacije.
  7. Održavajte ažurne kontakt podatke za sve u lancu komunikacije.
  8. Uspostavite različite načine komunikacije, poput info letaka i telefonskih linija, automatiziranih tekstualnih poruka i internetskih stranica kao pomoći u širenju bitnih informacija.

Print Friendly, PDF & Email